Joomla 3.1 Templates by FatCow Coupon

Nieuwsbrief 2018 januari/februari

Geachte leden

Het Bestuur nodigt u van harte uit voor de ALV vergadering op dinsdag  3 april a.s.

Locatie: Munduscollege, restaurant.  Aanvang 20.00 uur. Het Bestuur hoopt op veel aanwezigen .We zijn benieuwd naar de meningen van de eigenaren  en hopen daaraan volgend, goede besluiten te kunnen nemen inzake het beleid van de Vereniging.  In deze nieuwsbrief brengt het Bestuur al enkele onderwerpen ter sprake.

Kantoren

Categorie: Nieuwsbrief 2018 januari/februari

Nu de nieuwe eigenaren van de kantoren tijdens de laatst gehouden ALV het fiat hebben gekregen om de kantoorruimtes om te bouwen tot appartementen, zijn er plannen om per 1 maart te beginnen met de benodigde sloopwerkzaamheden. Daarna zullen de werkzaamheden voor het realiseren van 21 appartementen beginnen.  Voor zover nodig zullen de horizontale afvoer standleidingen en andere leidingen worden vervangen.  De nieuwe eigenaar van dit project heeft, voor de bewoners die over een PC beschikken, een nieuwe website gebouwen  http://www.hogguers.nl in het leven geroepen , waarop u de stand van zaken kunt volgen. Ook zal via de postbus de benodigde informatie aan u worden verstrekt.

Woning delen

Categorie: Nieuwsbrief 2018 januari/februari

Als bestuur hebben wij al vele malen vernomen dat er eigenaren  van een appartement in ons gebouw bestaan  die er niet tegen zijn om kamers te verhuren aan derden en zelf elders woonachtig zijn.  Bij ons bekend zijn dit  zo’n 60 eigenaren. Gelukkig zijn er veel eigenaren die toestemming hebben gevraagd aan het bestuur en daarbij ook de huurders hebben aangemeld. Echter: een groot gedeelte doet dit niet en krijgt het bestuur niet te horen wie  er daadwerkelijk woonachtig zijn.  Zij hebben ook geen huurdersverklaring van de Vereniging ondertekend en ingediend bij het bestuur. Ook bij mutaties van de huurders wordt Het Bestuur  daarvan  niet  in kennis gesteld.  Sinds 1 januari 2017 gelden er echter andere en nauwkeuriger regels bij de gemeente. Er mag alleen aan 2 verschillende personen worden  verhuurd.

“Tot  1 januari 2017 konden woongroepen zonder vergunning in een huis wonen als de woongroep zich registreerde als “woongroep-in-een-zelfstandige-woning. Die mogelijkheid bestaat niet meer. Vanaf 1 januari 2017 worden nieuwe woongroepen beschouwd als kamergewijze verhuur. De eigenaar moet een vergunning aanvragen voor het omzetten van een zelfstandige naar een onzelfstandige woonruimte”.  Bron: gemeente Amsterdam.

Het spreekt vanzelf dat men als eigenaar dan aan bepaalde voorwaarden is gebonden waaronder bijvoorbeeld: een gemeenschappelijke verblijfsruimte en de kamers moeten voldoen aan eisen voor geluidisolatie .
Het is dus niet zeker dat men hier een vergunning voor krijgt en als men dan toch blijkt te verhuren aan meerdere personen de eigenaar hiermee in overtreding is. We raden dit dus ten strengste af. Het geeft veel overlast voor de eigenaren die wel in dit gebouw wonen.

Geluidsoverlast

Categorie: Nieuwsbrief 2018 januari/februari

In dit gebouw brengt geluid, op tijden waarop het niet gewaardeerd wordt en wanneer het is verboden, toch klachten met zich mee. Het is van groot belang dat de bewoners, zowel eigenaars als huurders, zich aan de regels houden volgens de akte van splitsing en het huishoudelijk reglement.  Om het nogmaals onder uw aandacht te brengen:

  • Tussen 22.00 uur ’s avonds en 07.00 uur ’s morgens is het niet toegestaan muziek en/of storende geluiden voort te brengen.
  • Alle werkzaamheden die geluidsoverlast veroorzaken zoals boren, timmeren etc. zijn alleen toegestaan op de volgende tijden:  

- op werkdagen: van 08.00 tot 20.00 uur;

- op zaterdag: van 08.00 tot 18.00 uur;

- op zon- en feestdagen: van 12.00 tot 18.00 uur.

Bron: akte van splitsing artikel 25 en huishoudelijk reglement.

 

Liften

Categorie: Nieuwsbrief 2018 januari/februari

Niets is zo vervelend als dat de lift het niet doet: Het Bestuur vraagt daarom uw aandacht voor onderstaande.

Het Bestuur heeft tijdens de ALV van 2015 uw instemming gevraagd voor een algehele renovatie van de beide liften . Het Bestuur heeft toen besloten om deze renovatie in twee fasen uit te voeren: 

1e  Fase:  Algehele mechanische renovatie , vervangen van liftdeuren met de bijbehorende techniek en  een facelift van de binnenkanten en de hal. Om er zeker van te zijn dat ook in de toekomst de liften goed blijven functioneren ,heeft het bestuur besloten om thans de 2e fase van de renovatie uit te voeren.

Dit houdt in :

Het vervangen van de besturing en de frequentie regelaars . Het vervangen van de cabine en schacht tableaus. Vervangen van de standaanwijzer- hoofd- stopplaats en  tevens het vervangen van de liftmotor van de oneven lift (rechter lift ). De thans aanwezige motor is al 52 jaar oud en wegens verregaande slijtage van de lagers aan vervanging toe.  De linker liftmotor (even lift) is enkele jaren geleden reeds vervangen en functioneert goed. De totale kosten van de vervanging in fase 2 zullen c.a. 60.000 euro incl. BTW bedragen.

Het Bestuur zal u tijdig op de hoogte stellen wanneer deze werkzaamheden beginnen en in samenwerking met Skylift er alles aan doen om de overlast tot een minimum te beperken.

 

Waterdruk installatie

Categorie: Nieuwsbrief 2018 januari/februari

Afgelopen tijd zijn er regelmatig storingen opgetreden in onze waterdruk installatie. De waterdruk installatie is een belangrijk onderdeel die de waterdruk constant op een aanvaardbaar peil houdt. Bij controle is gebleken dat de installatie reeds meer dan 10 jaar oud is en dient te worden vervangen. Het Bestuur heeft daarom besloten de totale installatie te vervangen. De nieuwe installatie is voorzien van de laatste technieken op het gebied van waterdruk  en heeft  bovendien een installatie die de vorming van legionella moet voorkomen.

De totale prijs incl. BTW bedraagt 6.818 euro.

 

Werkzaamheden Betonrot

Categorie: Nieuwsbrief 2018 januari/februari

De werkzaamheden inzake het herstellen van betonrot aan de galerijkant zijn inmiddels beëindigd.

Diverse dilatatie voegen zijn vernieuwd en zijn de galerijen gecontroleerd op losliggende tegels.

Vuilcontainers

Categorie: Nieuwsbrief 2018 januari/februari

Van de gemeente heeft het Bestuur vernomen dat in de zeer nabije toekomst het systeem van vuil ophaal zal veranderen. De gemeente heeft besloten dat per gebouw 3 vuil containers voor restafval , 1 container voor glas , 1 voor  papier en 1 voor plastic  zal worden geplaatst. Tevens krijgt gebouw 2 een container voor oude kleding. Gevolg is dat  de gebruikelijke vuilophaal  via de galerijen zal  komen te vervallen en  iedere bewoner zelfstandig zijn huisvuil naar beneden moet brengen en in de desbetreffende container storten. Binnenkort  zult u een bericht van de gemeente hierover ontvangen.

Tot slot

Categorie: Nieuwsbrief 2018 januari/februari

Het bestuur is op zoek naar een eigenaar man/vrouw die dhr. ten Rouwelaar in de toekomst als 2e penningmeester bij het bestuur zou willen vervangen. U kunt zich melden bij een van de bestuursleden. Tot ziens op de komende ALV.

Gebouw 1

gebouw1

Gebouw 2

gebouw2

Gebouw 3

gebouw3